fbpx

Facebook és a politikai hirdetések

Facebook és a politikai hirdetések

Sarah Clark Schiff a Facebook termékmenedzsere bejelentette, hogy a Facebook több mint 1,3 millió társadalmi kérdéssel, választási és politikai hirdetésekkel kapcsolatos célzott információkat nyit meg a kutatók előtt február 1-jétől. Leszögezte azonban azt, hogy a felhasználók magánélete védve lesz.

A kutatásban résztvevő akadémikusok számára fontos feladat, hogy megvizsgálják, hogy hogyan viszonyulnak a csoport tagjai a hirdetetésekhez, hogyan és mivel lehet őket a legjobban megcélozni, elérni. Úgy vélik, hogy ez a munka kulcsfontosságú a digitális hirdetések választásokra és más konkrét eseményekre gyakorolt ​​hatásának megismeréséhez.

A vállalat létrehozta a Facebook Open Research and Transparency (FORT) platformot, amely lehetővé teszi a kutatók számára, hogy tanulmányozzák a Facebook termékeinek választásokra gyakorolt ​​hatását. Az adatcsomag olyan hirdetéseket tartalmaz, amelyek a november 3-i amerikai elnökválasztásig tartó három hónap alatt futottak.

A FORT platformba beépítették az emberek magánéletének védelmét szolgáló intézkedéseket is, mondta Schiff.

Azzal, hogy elemzéshez és jelentések készítéséhez hozzáférhetővé teszik a hirdetések megjelenésénél megadott és kiválasztott feltételrendszert (helyet és az érdeklődési köröket), majd az emberek reakcióit, úgy gondolják, hogy segíthetik a későbbi munkát. Úgy vélik, ezzel segíteni tudják a kutatókat abban, hogy sikerül majd megismerni a motivációt, mi az, amivel könnyen el tudják majd érni a potenciális szavazókat a jövőben  itt a Facebookon.

A kutatást a vállalat társított platformján, az Instagramon futtatott hirdetésekre is kiterjesztették.

https://gdpr.report/news/2021/01/29/facebook-to-give-academics-access-to-political-advertising-data/  2021.02.02

Terka