Sarah Clark Schiff a Facebook termékmenedzsere bejelentette, hogy a Facebook több mint 1,3 millió társadalmi kérdéssel, választási és politikai hirdetésekkel kapcsolatos célzott információkat nyit meg a kutatók előtt február 1-jétől. Leszögezte azonban azt, hogy a felhasználók magánélete védve lesz.
A kutatásban résztvevő akadémikusok számára fontos feladat, hogy megvizsgálják, hogy hogyan viszonyulnak a csoport tagjai a hirdetetésekhez, hogyan és mivel lehet őket a legjobban megcélozni, elérni. Úgy vélik, hogy ez a munka kulcsfontosságú a digitális hirdetések választásokra és más konkrét eseményekre gyakorolt hatásának megismeréséhez.
A vállalat létrehozta a Facebook Open Research and Transparency (FORT) platformot, amely lehetővé teszi a kutatók számára, hogy tanulmányozzák a Facebook termékeinek választásokra gyakorolt hatását. Az adatcsomag olyan hirdetéseket tartalmaz, amelyek a november 3-i amerikai elnökválasztásig tartó három hónap alatt futottak.
A FORT platformba beépítették az emberek magánéletének védelmét szolgáló intézkedéseket is, mondta Schiff.
Azzal, hogy elemzéshez és jelentések készítéséhez hozzáférhetővé teszik a hirdetések megjelenésénél megadott és kiválasztott feltételrendszert (helyet és az érdeklődési köröket), majd az emberek reakcióit, úgy gondolják, hogy segíthetik a későbbi munkát. Úgy vélik, ezzel segíteni tudják a kutatókat abban, hogy sikerül majd megismerni a motivációt, mi az, amivel könnyen el tudják majd érni a potenciális szavazókat a jövőben itt a Facebookon.
A kutatást a vállalat társított platformján, az Instagramon futtatott hirdetésekre is kiterjesztették.
https://gdpr.report/news/2021/01/29/facebook-to-give-academics-access-to-political-advertising-data/ 2021.02.02