fbpx

GDPR: Háromból csak egy vállalkozás felel meg a követelményeknek. Megéri kockáztatni?

GDPR: Háromból csak egy vállalkozás felel meg a követelményeknek. Megéri kockáztatni?

A GDPR kb egy évvel ezelőtt lépett hatályba, de sok szervezet még mindig küzdi az adatvédelmi törvények betartását – a komoly bírságok ellenére.
Háromból csak egy szervezet felel meg teljes mértékben az általános adatvédelmi rendeletnek , annak ellenére, hogy a magánélet védelmére vonatkozó jogszabályok közel másfél évvel ezelőtt Európában hatályba léptek.
A Capgemini tanácsadó cég több mint 1000 szervezetet vizsgált meg és megállapította, hogy annak ellenére, hogy háromnegyede már korábban bízott abban, hogy megfelel a GDPR 2018 májusában hatályba lépésének idejére , a valóságban nem ez a helyzet, és sokan továbbra is küzdenek a jogszabályok betartása érdekében.

Most a megkérdezettek mindössze 28% -a gondolja úgy, hogy teljes mértékben megfelelnek a GDPR-nak – annak ellenére, hogy a szabályozók hajlandóak komoly bírságot kiszabni.

Az Egyesült Királyság Információs Biztosának Irodája (ICO) rekordszámú, 183 millió font összegű bírságot szabott ki a British Airways számára, mivel ez „rossz biztonsági intézkedéseknek” minősül, ami azt eredményezte, hogy fél millió ügyfél adataihoz férhettek hozzá éslophattak el hackerek egy kibertámadásban, melyet nyilvánosságra hoztak. 2018 szeptemberében .
„Sok szervezetnél a GDPR kihívásának valódi mérete csak akkor vált nyilvánvalóvá, amikor elkezdték meghatározni a birtokukban lévő alkalmazandó adatokat. Ennek eredményeként csak a leginkább koncentrált szervezetek fejezték be a szükséges intézkedéseket a GDPR megfelelést a jogszabályok hatályba lépésekor.” Mondta a Chris Cooper, a Capgemini kiberbiztonsági gyakorlatának vezetője, ZDNet-nek.
Azok a vállalkozások, amelyek még nem felelnek meg az adatvédelmi jogszabályoknak, számos akadályra hivatkoznak, amelyek hátráltatják őket. A leggyakoribb ezek közül a régi IT rendszerek, a megkérdezettek 38% -a úgy érzi, hogy a jelenlegi informatikai környezetük nem igazodik a GDPR összetettségéhez.
Eközben 36% úgy gondolja a GDPR követelményei túl bonyolultak, és a végrehajtás sok erőfeszítést igényel, míg a válaszadók egyharmada szerint a GDPR-hez való igazítás pénzügyi költségei túlságosan nagyok.
Nem csak azok a vállalkozások, melyek továbbra sem felelnek meg a szabályoknak, veszélyeztetik magukat az adatsértések áldozatává válásnak, másrészt pedig a pénzügyi és hírnévkárosodásoknak – amelyek a szabályozó számára kiszabott bírság pénzügyi költségei mellett – az ezzel járó előnyöktől is megfosztják magukat.
A Capgemini felmérése szerint a teljes GDPR-kompatibilis szervezetek közül a vállalkozások vezetõinek 92% -a gondolja úgy, hogy ezáltal versenyelõnyre tettek szert, mert így erősödött az ügyfeleik bizalma, elégedettsége és a márkáról jobb kép alakult ki, ami hozzájárult a bevétel növeléséhez.

admin